Tuesday, August 2, 2011

Mimpi itu indah

MIMPI : igauan, angan angan, khayalan, bayangan, imaginasi, fantasi atau lebih tepat lagi sesuatu yg terlihat atau dialami dlm tidur.

Bape ramai antara korang yang tak pernah mimpi? kite berani bet potong jari kuku la kalau korang tak pernah mimpi. *tak brani pulak nak bet potong jari kan. hahaha tapi kan orang buta pun mimpi tau.


Mimpi boleh dibahagikan kepada tiga jenis:

  • Mimpi baik, adalah khabar gembira yang datang dari Allah
  • Mimpi sedih, adalah mimpi yang datang dari syaitan
  • Mimpi yang datang dari bisikan diri sendiri

Ade pulak yang pikir kan sesuatu sebelum tido. contohnya die sibok pikir kan bf die sebab bf die tak angkat phone bila die call. bile die tido, die mimpi bf die kuar ngan minah lain. *padan muke. sape suwoh pikir yg bukan bukan

Ade pulak yang termimpi kan seseorang tapi die langsung takde sibok sibok pun nak pikir pasal orang tu sebelum die tido. 
*ni kes aku.
minggu lepas aku mimpi aku member aku. kiteorang bukan dalam keadaan sekarang. maksudnye, kiteorang da abis belajar. da keje mungkin. die hantar n amik aku balik. (keje rasenye). lepas die hantar aku balik, die salam mak n ayah siap bagi duit lagi.


esok nye pun aku mimpi die lagi. aku dengan die kat ruang tamu tengah tunggu akak aku n laki die masak kat dapur. keadaan aku dengan die tak same macam sekarang. kiteorang macam da ade satu ikatan yang sah.

Ape agaknye maksud mimpi aku ni? ni petanda jodoh aku ke? kemungkinan ni sangat la kecik. lain la aku ade buat Solat Istikharah. tapi tak semestinya Solat Istikharah akan tunjuk dalam mimpi kan. kalau die jodoh aku, tak payah la aku carik lagi kan.da depan mate. tettttt! :p tapi kalau bende ni betul, ni da kire macam dejavu pulak kan?


tapi ade ade orang kater mimpi tu cuma mainan tido. tido tak basuh kaki la. tido takde wuduk la. tapi tu terpulang la kepada masing masing. yang penting jangan la percaya sangat dengan mimpi.

No comments: